Wat levert al dat denkwerk nou op?
Een overzicht van onze diensten
Deze pagina
bestaat eigenlijk uit twee delen: diensten en producten. Soms is
het verschil moeilijk uit te leggen, omdat sommige diensten
producten opleveren (fotografie -> foto) en sommige producten
diensten (software -> business analyse).De briefingDirect na de kennismaking gaan we uw onderneming een beetje leren kennen. Gezamenlijk maken we een raamwerk waarin we de doelen en middelen definiëren en noteren in een briefing. Dit is het startpunt van onze samenwerking. Vooraf: een slechte briefing leidt tot slechte communicatie. Onthoud daarom de GIGO-formule: 'Garbage In = Garbage Out' (rotzooi erin = rotzooi eruit). We noteren de briefing dus altijd op papier. Een briefing, waar wij desgewenst aan meewerken, bestaat uit een reeks onderdelen. Zoals gegevens over de marketingplannen van de ondernemer, zijn bedrijf en de markt waarop hij zich richt. Over de campagne staan in de briefing gegevens over de doelstelling, de doelgroep en het product. Ook de mediakeuze - het mediumtype, oplagen en dergelijke - komen aan de orde. Campagne?De briefing is dus onlosmakelijk verbonden met de campagne. Maar het zou niet voor het eerst zijn als een opdrachtgever ons benaderd voor een minder omvangrijke klus dan een totale media campagne met alles erop en eraan. Onze voorwaarden worden wel een beetje anders bij het uitvoeren van kleine klusjes. En als ze te klein worden dan willen we ze ook wel eens afwijzen. Lees voor de zekerheid eens de tekst op de pagina 'Wat willen we?' Maar als het zover is dat we slechts een onderdeel uit ons programma aanbieden dan staan hier enkele mogelijkheden. Design en reclame zijn altijd maatwerk. Sommige producten zijn daardoor moeilijk te omschrijven, andere weer eenvoudig. Naast het ontwikkelen van marketingcommunicatieplannen, vergroten van de naamsbekendheid en imago's ontwikkelen of bijschaven, creëert IJ&P: AdvertentiecampagnesJaarlijks worden er vele miljoenen euro's besteedt aan advertentiecampagnes. Dat lijkt een heleboel, maar als je uitrekent hoeveel het kost om 1000 mensen te bereiken dan zijn de kosten niets ten opzichte van één vertegenwoordigerbezoek. Adverteren lijkt vaak schieten met schothagel. Toch blijven we van mening dat als je de juiste mediaruimte gebruikt je behoorlijk efficiënt met je doelgroep kunt communiceren. Hiervoor hebben we uiteraard alle specialisten binnen handbereik. En wat helemaal aardig is: zoals u waarschijnlijk weet krijgen reclamebureaus een standaardkorting op mediaruimten die nooit zo hoog zal zijn als aan de beste onderhandelaar geboden wordt. Dit houdt in dat uw advertentieomzetten niet zullen dalen, maar dat de vervaardiging van alle advertenties op zijn minst grotendeels van onze commissie verrekend wordt, met andere woorden: een aanzienlijke reductie voor uw fotografie- en DTP-kosten. Bij IJ&P streven we ernaar om alle kosten vanuit de mediacommissie af te dekken zodat er voor u een duidelijk beeld van uw marketingcommunicatiekosten ontstaat. ActiecampagnesEen succesvol middel om tijdens de komkommermaanden - die van branche tot branche verschillen - extra omzet te genereren. Interne communicatieCommunicatie heeft optimaal effect als het door de gehele organisatie gedragen wordt. Om op de juiste manier naar buiten te treden moeten alle werknemers weten waar het bedrijf voor staat. Vooral in een branche waar nieuwe ontwikkelingen elkaar snel afwisselen is dit van groot belang. Periodieke uitgavenOm optimaal op de hoogte te zijn van alle ontwikkelingen in de organisatie is een (personeels)periodiek een uitstekend middel. Ontwerpen huisstijlRechtstreeks afgeleid van het MC-plan is de huisstijl. De verpersoonlijking van uw onderneming. |
DesignVormgeving is een directe vertaling van uw onderneming, missie en imago. Het blijft precisiewerk om al die elementen op de juiste wijze grafisch te presenteren. Deze uitdaging is ons het meest bekend. Om precies te zijn vanaf 1996. FotografieEven een clicheetje: "Een foto zegt meer dan 1000 woorden". Wat moeten we daar nog aan toevoegen... DVD-productiesHet produceren van een bedrijfs-DVD kan tegenwoordig met een relatief lage oplage al zeer voordeling uitpakken. Vanaf 500 exemplaren kunnen de totale kosten zelfs onder die van een glossy folder duiken. Uiteraard zijn naast bedrijven ook andere te filmen 'gezelschappen' van harte welkom. Als eerste bedrijf zijn we destijds begonnen met de huwelijks-DVD. Ook staat het registreren van popconcerten regelmatig op het programma. Kijk voor meer informatie op onze productenpagina. Ontwerpen/aanpassen websiteEen zeer belangrijk communicatie-instrument dat op elk tijdstip door de doelgroep benaderd kan worden. Uitermate geschikt om uw missie te presenteren, evenals veelgestelde vragen of populaire informatie. Kijk voor meer informatie op onze productenpagina. SoftwareHet ontwikkelen van software begint ook met een grondige analyse. Toch valt dit meer onder producten, zie onze productenpagina. Automatiseren huisstijlOntwikkelen van plug-in's voor uw tekstverwerkingsprogramma aan de hand van sjablonen. Een perfecte methode voor elke onderneming die unaniem naar buiten wil treden. Ook dit is een softwareproduct. |
Terug naar de vorige pagina. |